Liigu lehe sisu juurde

Pangateenuste ligipääsetavus

Füüsiline ligipääsetavus

Me seisame hea selle eest, et iga klient tunneks end meie filiaalides mugavalt ja turvaliselt. Iga filiaali juures on olemas kellanupp, mis annab võimaluse saada filiaali sisenemiseks abi. Kõik filiaalid on kohandatud ratastooliga klientidele sobivaks.

Turvalisuse parandamiseks on põrandatel kontrastsed jooned, mis aitavad vältida õnnetusi. Filiaalides on sobiva kõrgusega lauad, kus on piisavalt jalaruumi. See võimaldab ratastoolis klientidel meie teenuseid mugavalt kasutada.

Igas filiaalis on olemas helivõimendusseadmed, et meie kuulmispuudega kliendid tunneksid end teenust saades mugavalt. Saame teenust pakkuda ka eraldi ruumis. Meie eesmärk on luua keskkond, kus igaüks saab end mugavalt tunda ja kasutada vajalikke teenuseid takistusteta.

Vaegkuuljate ja kurtide isikute teenindamine

Vaegkuuljal ja kurdil isikul on võimalus saada kõiki pangateenuseid: meie töötajail on vastav koolitus ja nad oskavad kliente abistada. Teabe teenuste saamise kohta leiab kodulehel, mobiiliäpis ja internetipangas. Kasutame vaegkuuljate ja kurtide isikutega suhtlemisel visuaalset teavet ja vajaduse korral kirjutamist. Meie filiaalides on olemas induktsioonsilmused, mille kasutamise vajadusest tuleb teavitada pangatöötajat.

Vaegnägijate ja pimedate isikute teenindamine

Teenindame kõikides filiaalides ka vaegnägijaid ja pimedaid isikuid. Meie internetipank, mobiiliäpp ja veebileht on vastavalt kohandatud ning meie töötajad, kel on asjakohane koolitus, oskavad erinevates olukordades abistada.

Ootejärjekorra haldamine filiaalides

Võtame Citadele filiaalides kliente vastu eelneva registreerimise või elava järjekorra alusel. Klienditeenindaja tervitab saabunud klienti ja juhatab ta teeninduslauda. Kui kõik klienditeenindajad on hõivatud, palume kliendil oodata ning tegeleme temaga esimesel võimalusel.

Meie eesmärk on pakkuda kiiret ja kvaliteetset teenust kõikidele klientidele. Kui filiaali saabub erivajadusega isik, tegutseb meie töötaja vastavalt olukorrale ning pakub vajalikku abi ja tuge.

Saatvate isikute osalemine teenuse saamisel

Saatval isikul on võimalik teenuse saamisel osaleda. Pangatöötaja küsib alati, miks on kliendil saatva isiku kohalolu tarvis. Kui klient vajab saatvat isikut enda kõrvale ka teenuse saamise ajal, peab saatev isik esitama oma passi või ID-kaardi.

Kui klient vajab abi ainult liikumisel, aitab saatev isik kliendil teeninduskohta jõuda ja suundub ise tagasi ootealale. Isikut tõendava dokumendi esitamine ei ole sel juhul vajalik. Klienditeenindaja kutsub saatva isiku kliendile taas appi, kui külastus on lõppenud.

Pangakülastusele registreerudes tasub teavitada sellest pangatöötajat või märkida registreerimisvormi jaotisesse „Märkused”, kas külastuse ajal on kliendil tarvis mingisugust täiendavat tuge.

Võimalus saada lepingu teksti lihtsas keeles

Kui klient vajab lepingu teksti lihtsas keeles, võib ta pöörduda klienditeenindaja poole telefoni teel või filiaalis. Enimkasutatavate lepingute puhul saame vajaduse korral pakkuda enne toote- või teenuselepingu sõlmimist  lihtsas keeles selgitusi.

Sularahaautomaatide ligipääsetavus, sealhulgas üleminekuperioodil

Ka Citadele sularahaautomaadid vastavad ligipääsetavusnõuetele. Ekraanid on kõrge kontrastsuse ja suurte tähtedega tehtavad toimingud on kirja pandud lihtsas keeles ja selgete valikuvõimalustega. 

Pangakaartidel on teave punktkirjas (Braille kirjas) ja ka sälk, mis aitab aru saada, kuidas kaart pangaautomaati sisestada.

Veebilehe ligipääsetavus

Citadele veebileht on loodud vastavalt WCAG 2.2 A ligipääsetavuse juhistele. Kasutame veebilehel pangateenuste kirjeldamisel lihtsat keelt. Leht on kohandatud erinevate puuetega inimeste tarvis, näiteks järgime kindlat värvikontrasti.

Veebilehel saab navigeerida ka ainult klaviatuuri abil. Navigeerida saab vajutades korduvalt Tab- või nooleklahvi. Nupu või lingi valimiseks tuleb vajutada Enter klahvi. 

Veebilehitseja tööriistadega saab suurendada või vähendada Citadele veebilehel kirjasuurust.

Veebilehe sisu lugemiseks võib kasutada ka ekraanilugeja tarkvara: veebileht on loodud vastavalt ekraanilugejate tehnilistele standarditele, mis võimaldavad näiteks lugeda ka informatiivsete piltide kirjeldusi.

Ligipääsetavad autentimisvahendid

Internetipangas ja mobiiliäpis autoriseerimiseks saavad kliendid kasutada mobiilseadmetesse sisse ehitatud autoriseerimisvahendeid. Sõltuvalt mobiilseadmete tehnilistest seadetest võib autoriseerimisel kasutada nii teksti suurendamist kui ka sisu lugemist.

Jätkame tööd selle nimel, et internetipanga ja mobiiliäpi sisu oleks kättesaadav vastavalt kõigile ligipääsetavusnõuetele. Uue sisu ja funktsionaalsuse loomisel võetakse juurdepääsetavusnõudeid arvesse juba arendamise käigus. Peame sealjuures silmas kliendi võimalusi ja vajadusi.

Virtuaalne konsultant Adele

Tehisaru abil loodud virtuaalne konsultant õpib lihtsa ja selge keele põhimõtteid ning klientidel on võimalus saada Adele käest oma küsimustele lihtsad ja selged vastused. Hoolides kõigist oma klientidest, arendame veelgi Adele oskust suhelda lihtsas keeles.

chat logo